مجله سینما

آخرین اخبار سینما

مجله سینما

آخرین اخبار سینما

فیلمبرداری «اخراجی‌ها۳» به پایان رسید
فیلمبرداری فیلم سینمایی «اخراجی‌ها۳» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» به پایان رسید.

به نقل از روابط عمومی پروژه سینمایی «اخراجی‌ها۳»؛ فیلمبرداری «اخراجی‌ها۳» روز گذشته پس از ۴۵ جلسه کار در ستاد حاجی گرینف (محمدرضا شریفی‌نیا) به پایان رسید.


براساس این گزارش، در این سکانس بازیگرانی نظیر محمدرضا شریفی‌نیا، لیلا اوتادی، نیما شاهرخ شاهی و ابوالفضل همراه مقابل دوربین فرشاد گل سفیدی قرار گرفتند.
در سکانس پایانی فیلمبرداری «اخراجی‌ها۳» گروه یاد و نام زنده یاد ابراهیم مسعودی یکی از هنروران کار را که در حین فیلمبرداری دچار حادثه و جان باخته بود را گرامی داشتند، ضمن این که در طی روزهای گذشته نیز گروهی از بازیگران فیلم به همراه سایر عوامل به منظور عرض تسلیت به خانواده مرحوم مسعودی در مجلس ختم و در منزل ایشان حضور پیدا کرده بودند.


بنابراین گزارش، با پایان فیلمبرداری تدوین «اخراجی‌ها۳» که همزمان با فیلمبرداری آغاز شده توسط میثم هاشم‌زاده به صورت جدی پیگیری خواهد شد، ضمن آن که سیدعلیرضا علویان و بهنام ابطحی نیز صداگذاری و ساخت موسیقی متن «اخراجی‌ها۳» را به عهده خواهند داشت.
در طی ۴۵ جلسه فیلمبرداری در مجموع بیش از ۳۰ بازیگر مطرح و بیش از ۲هزار هنرور در سکانس‌های مختلف مقابل دوربین «اخراجی‌ها۳» قرار گرفتند که هدایت این حجم از بازیگر در یک پروژه سینمایی کار بسیار مشکلی است.


امین حیایی، اکبرعبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، حسام نواب‌صفوی، رضا رویگری، سیدجواد هاشمی، یوسف صیادی، علی دهکردی، قاسم زارع، سپند امیرسلیمانی، فخرالدین صدیق شریف، امیر نوری، محمود مقامی، سیروس کهوری‌نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادی‌زاده، لیلا اوتادی، بهنوش بختیاری،مریم کاویانی، رز رضوی، مریم سلطانی، حلیمه سعیدی و شهربانو ##### بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان «اخراجی‌ها۳» آمده است: جنگ تمام شده، اخراجی‌ها و دیگر هم‌رزمانشان به شهر برگشتند و هر کس در پی کسب و کاری است، یک برنامه زنده تلویزیونی در تلاش است تا تعدادی از آن رزمندگان را برای حضور در یک برنامه دعوت کند، شرایط نامساعد حال یکی از این همرزمان او را راهی بیمارستان می‌کند، اما براثر حوادثی در سطح شهر دیر به بیمارستان می‌رسد و تا پای شهادت پیش می‌رود و این بهانه‌ای برای حضور همرزمان سابق در بیمارستان می‌شود که حالا هر یک شان و شخصیتی جدید دارند و …


سایر عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده وکارگردان: مسعود ده‌نمکی، دستیار اول کارگردان: نورالدین گودرزی، مدیر برنامه‌ریزی: فروزان جلالی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل‌سفیدی، طراح چهرپرداز: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، صدابردار: بابک اخوان، صداگذار: سیدعلیرضا علویان، تدوین: میثم هاشم زاده، موسیقی: بهنام ابطحی، منشی صحنه: فتانه محسنی، عکاس: بابک برزویه، مدیرتولید: مهدی بدرلو، مدیر تدارکات: علیرضا همت، روابط عمومی: احسان هوشیارگر- الهه گودرزی، مجری طرح: محمدرضا شریفی‌نیا و تهیه‌کننده: مسعود ده‌نمکی.

یانگوم در سریال قهوه

نشریه پردیس در شماره جدید خود نوشته که مدیری قصددارد ازبازیگر نقش یانگوم در سریال قهوه تلخ استفاده کند .
یانگوم
این نشریه در حالی این خبر را منتشر کرده که پیش از این حسن فتحی نیز قصد داشت از بازیگر نقش یانگوم در فیلم کیفر استفاده کندولی به دلایلی امکان پذیر نشد .
فتحی تیر ماه امسال گفته بود که نخستین انتخاب ما برای ایفای نقش دختر ژاپنی فیلم کیفر ، بازیگران نقش سوسانو، بعد یانگوم و بعد یک هنرپیشه ژاپنی مقیم کانادا بود ولی هیچ کدام از این انتخاب ها به سرانجام نرسید و در آخر بازیگری با ملیت افغانی نقش را ایفا کرد.
یانگوم ازدواج کرده و دیگر بازی نمی کند
فتحی که در نشست نقد وبررسی فیلم کیفر در فرهنگسرای ارسباران سخن می گفت درباره نقش دختر ژاپنی فیلم عنوان کرده بود : برای این نقش ابتدا با سوسانو بازیگر سریال «افسانه جومونگ» صحبت کردیم که دستمزد آن به اندازه بودجه کل فیلم بود و بعد به سراغ «یانگوم» رفتیم که آن هم ازدواج کرده و به آمریکا رفته و دیگر بازی نمی کند. بازیگران دیگر هم از اینکه سرشان تراشیده شود، مشکل داشتند و در نهایت به این دختر افغانی که بازیگر تئاتر بود، رسیدیم که در حد توانش کار کرد و شخصیتش احترام من را برانگیخت.
یانگوم درنقش سر آشپز
حالا نشریه پردیس در جدیدترین شماره خود نوشته که مهران مدیری مذاکراتی با خانم لی یونگ ئه بازیگر نقش یانگانجام داه و مذاکرات ابتدایی هم حسابی مثبت بوده و خانم یونگ ئه هم موافقت خودرا برای حضور دراین سریال اعلام کرده است .
گویا قراراست سریال قهوه تلخ تا 90قسمت ادام داشته باشد و دقیقا قرار است در سی قسمت پایانی به عنوان سر آشپزوارد قصر شود .
در سالهای اخیر همیشه مهران مدیری در کارهایش قصد استفاده ازافراد مشهور را داشته است .اواخر سال 87 ودر زمان ساخت سریال مرد هزار چهره روزنامه بانی فیلم در گزارشی می نویسد . برای بازیگران سریال مرد دوهزار چهره ، مدیری آن زمان تصمیم داشت به سراغ آدم های مهم برود و شروع به ارتباط گیری با چند بازیگر مهم کرد تا حداقل برای هر اپیزود یک بازیگر آس را رو کند.امین حیایی اولین کسی بود که مدیری دوباره امسال هم بااو تماس گرفت تا در سریالش حضور پیدا کند، اما حیایی باز« کلاه پهلوی » هم حضور را بهانه کرد .هدیه تهرانی و مهناز افشار دیگر ستاره هایی بودند که مدیریقصد داشت از آنان استفاده کند و با آنان تماس گرفت، اما این تماس ها به جایی نرسید و به گفته برخى از نزدیکان این ستاره ها تنها miss callهای مدیری روی گوش ی این دو ستاره نقش بست.
استقبال بی نظیر از قهوه تلخ
قهوه تلخ تا کنون بااستقبال بسیار خوب مردم ومنتقدان وهرمندان مواجه شده وتا کنون افرادی چون عزت الله انتظامی ،نوه ا مام و منتقدانی چون احمد طالبی نژاد ،امیر پوریا ،امیر قادری و... به تحسین این سریال مدیری پرداخته اند.

ساندویچ سرد

فیلم سینمایی «ساندویچ سرد» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته هفته گذشته در تهران کلید خورد.
امین حیایی و محمدرضا گلزار در ساندویج سرد
این فیلم کمدی براساس فیلمنامه ای از محمدرضا گلزار و بازنویسی پیمان قاسم خانی و خشایار الوند بعد از «کما» و «شام عروسی» امکان همبازی شدن گلزار و امین حیایی را فراهم کرده است
خبر آنلاین

آثار الف

گرایش جدی تلویزیون به تولید مجموعه های الف منجر به تولید حجم بالایی از این آثار شده و این روزها 13 مجموعه الف مراحل تولید را پشت سر می گذارند.
صداوسیما که در گذشته چند سال یکبار مجموعه ای در قالب آثار الف راهی آنتن می کرد، این روزها با تعداد بالای تولید این قبیل از آثار روبرو شده؛ آثاری که قرار است با استفاده از امکانات مطلوب تولید اثری بالاتر از سطح معمول در اختیار مخاطب قرار دهند.
اینکه تاکنون آثار الف و الف ویژه تولید شده در تلویزیون تا چه حد در جلب نظر مخاطبان و کسب رای مثبت نگاه های کارشناسی موفق بوده اند خود جای بحث بسیار دارد، اما گرایش جدی مدیران صداوسیما به ساخت این آثار نشانگر پایداری آنان بر مسیری است که از چند سال قبل به طور مشخص در دستور کار قرار گرفت.
تعیین بودجه مشخص برای ساخت این آثار خود موجب تعیین کف و سقف مشخص برای ساخت مجموعه هایی از این دست شده که در نگاهی به سازندگان این آثار می توان به اسامی مشابهی در مقام کارگردان مجموعه ها رسید که همین در تکرار نتایج منفی در مورد برخی آثار بارها و بارها مطرح و خبرساز شده است.
13 مجموعه الف «کلاه پهلوی» به کارگردانی ضیاء الدین دری، «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی، «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت الله، «اوسنه پادشاهی» به کارگردانی امرلله احمدجو، «تبریز مه آلود» به کارگردانی محمدرضا ورزی، «حضرت موسی (ع)» به کارگردانی فرج الله سلحشور، «صاعقه خاموش» به کارگردانی مجتبی راعی، «آخرین دربار (شاه)»، « فصل بی پروایی»، «سلمان فارسی»، « خیانت و جنایت پهلوی»، «حضرت ابوطالب(ع)» و «حماسه میشیان» از جمله سریال های فاخر تلویزیون هستند که پنج اثر مرحله تصویربرداری را سپری می کند و باقی یا در مرحله اول پیش تولید و یا در دست تحقیق و بررسی هستند.
این روزها «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری به عنوان یکی از مجموعه های موفق الف ویژه در حال پخش از تلویزیون است که در مقایسه با «یوسف پیامبر» ساخته فرج الله سلحشور و «در چشم باد» ساخته مسعود جعفری جوزانی که به عنوان آثار الف ویژه در سال های اخیر روی آنتن رفتند، در جلب نظر کارشناسان و تماشاگران حرفه ای آثار تاریخی جایگاهی ویژه به دست آورده است.
خبرآنلاین<

برنامه های طنز

علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما درباره برنامه ریزی شبکه سه سیما پیرامون برنامه های طنز این شبکه گفت: «ساخت سریال «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت به تازگی کلید خورده و بنا داریم پخش این سریال را بعد از محرم آغاز کنیم.»
مهران مدیری
وی ادامه داد: «در این سریال بازیگران خوبی حضور دارند و با توجه به داستانی که دارد، پیش بینی می کنیم بتواند مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.»
پورمحمدی همچنین در ادامه سخنان خود به سریال «خوش نشین ها» اشاره کرد و اظهار داشت: «من در مجموع با توجه به تیم و گروه سازنده از این سریال راضی هستم. «خوش نشین ها» در زمان پخش خود توانست بیش از 70 درصد مخاطب با 90 درصد میزان علاقه مندی به خود جلب کند.»
مدیر شبکه سه همچنین درباره شایعاتی پیرامون ممنوع الفعالیت بودن برخی طنزسازان نظیر مهران مدیری و رضا عطاران در تلویزیون نیز تصریح کرد: «به هیچ وجه چنین چیزی نبوده و اگر این افراد طرح خوبی به تلویزیون ارائه کنند ما حتما استقبال می کنیم.»
وی در پایان از ارائه طرح یک سریال طنز توسط مهران مدیری به شبکه سه خبر داد و گفت: «مهران مدیری طرح یک سریال طنز را به شبکه سه ارائه کرده که اگر تصویب شود، این سریال را می سازیم.»
پیش بینی می شود شبکه سه سیما قصد دارد سریال نوروزی خود را مانند سال های پیش به مهران مدیری بسپارد.
فارس

زانوزده یانیک

بازیگری که در یکی از قسمت های سریال پرطرفدار «بتی بدقیافه» حضور داشت روز سه شنبه در یک نزاع خانوادگی مادرش را با شمشیری 90 سانتی کشت.
نیروهای پلیس پس از تماسی مبنی بر دعوای خانوادگی ساعت دو و بیست دقیقه بامداد به محل تماس رفتند و با جسد زانوزده یانیک بری 55 ساله روبرو شدند.
ریموند کلی، مامور این پروند اعلام کرد جای شمشیر روی گردن زن دیده شده و در زمان رسیدن پلیس بری مرده بود. وی افزود: «پسر او را در اتاق خواب با شمشیر 90 سانتیمتری پیدا کردیم.»
مایکل بری، پسر 31 ساله مقتول به اتهام قتل و در اختیار داشتن آلت قتاله بازداشت شد. مایکل در بیمارستان «کینگز کانتی» تحت نظارت مشاور بوده، پلیس نمی داند او وکیل دارد یا نه.
گفته می شود دعوای مادر و پسر شدید بود، اما دلیل چنین عکس العملی از پسر معلوم نیست. همسایه های خانواده بری که ساکن منطقه «پراسپکت هایت» هستند به خبرنگاران گفتند صدای داد و فریاد این دو و عباراتی چون «توبه، گناهکار» و «تو ایمان نیاوردی» را شنیده اند. کلی تائید کرد آنها انجیلی در خانه پیدا کرده اند.
مایکل بری هیچگونه سابقه تخلف و دستگیری ندارد، همچنین کلی ابراز کرد متهم سابقه بیماری روانی نداشته است. علاوه بر این تاکنون گزارشی مبنی بر دعوای خانوادگی بری به پلیس مخابره نشده بود.
بری پیش از این در سریال «بتی بدقیافه»، سریال کمدی محبوب شبکه ای بی سی با محوریت دختری نوجوان و مشکلاتش در مدرسه و همچنین فیلم سینمایی «Step Up 3D» بازی کرده بود.
خبر آنلاین

آنجلینا جولی ، در اولین تجربه کارگردانی خود

آنجلینا جولی ، در اولین تجربه کارگردانی خود که در هانگری فیلمبرداری می شود، برای براد پیت هم نقشی در نظر گرفت. او و این ستاره خوشتیپ هالیوود شش فرزند دارند.
براد پیت
براد پیت ۴۶ ساله ، صبح روز ۱۴ نوامبر با لباس رسمی در صحنه فیلمبرداری حاضر شد. یک منبع به مجله هفتگی آمریکا گفت: " آنجلینا او را استخدام کرده است."
در همین حال آنجلینا اقرار کرده است که که در ابتدا قصد داشته فقط دو فرزند داشته باشد. او در مجله وگو گفت: " من فقط برای دو فرزند برنامه ریزی کرده بودم " ولی " شما باید بدانید که از عهده چند فرزند بر می آیید و رابطه بچه ها با یکدیگر چگونه خواهد بود"
ممکن است شما یک فرزند داشته باشید ولی خواسته های همان یک فرزند آنقدر زیاد باشد که همه وقتتان را پر کند وشما به ا ین نتیجه برسید که اگر فرزند دیگری داشته باشید نمی توانید به اندازه کافی به او توجه کنید.اما ما احساس کردیم می توانیم مسئولیت فرزندان بیشتری را برعهده گیریم و حالا ما یک خانواده پرجمعیت و خیلی خیلی شاد داریم."
جولی گفت: پیت که در تاریخ ۱۸ دسامبر ۴۷ ساله می شود ، بی نهایت خوشتیپ وجذاب است.
او افزود : وقتی درباره او فکر می کنم می بینم که او یک دوست خیلی خوب و یک پدر فوق العاده است." وقتی او را با فرزندانمان می بینم بیشتر از وقتهای دیگر به این نتیجه می رسم که واقعا" خیلی دوستش دارم.
آفتاب

پاریس هیلتون مشغول تمیز کردن و نقاشی کردن خیابانهای هالیوود

پاریس هیلتون مشغول تمیز کردن و نقاشی کردن خیابانهای هالیوود است .
پاریس هیلتون
ارائه این خدمات اجتماعی بخشی از جریمه اوست .
این شخص طراز اول جامعه در ماه آگوست به دلیل همراه داشتن مواد مخدر بازداشت شد و ۲۰۰ ساعت کار داوطلبانه بعنوان بخشی از مجازات او درنظر گرفته شد. در سفری که پاریس هیلتون به لاس وگاس داشت ، یک بسته کوچک کوکایین از کیف او روی زمین افتاد ، پلیس این صحنه را دید و بدین ترتیب او به جرم حمل مواد مخدر متهم شد .
پاریس هیلتون

وقتی هیلتون روز جمعه به گروهی با نام تیم زیباسازی هالیوود ملحق شد تا دیوارهای پر از نقاشی و نوشته ساختمانهای مرکز شهر را رنگ کند، توجه گروهی از عکاسان سیار سمج را بخود جلب کرد.این عکاسان به دنبال آدمهای مشهور راه می افتند از آنها عکس می گیرند و این عکسها را به روزنامه ها و یا مجلات می فروشند.
آفتاب

بچه ها خوبند




کارگردان : لیزا چلودنکو
نویسندگان : لیزا چلودنکو

استوارت بلومبرگ
بازیگران :
جولین مور
آنت بنینگ
مارک رافالو
توزیع کننده : Focus Features
ژانر : درام
درجه سنی : R
تاریخ اکران : 23 جولای 2010
خلاصه فیلم :
نیک و جولز دو نوجوانی که مادر آنها از طریق لقاح مصنوعیآنها را به دنیا آورده است تصمیم میگیرند تا پدر بیولوژیکی خود را پیدا کنند.
اما پس از اینکه پال (با بازی مارک رافالو) را با زحمت بسیار پیدا کرده و او را به خانواده ای که مادرانشنان برای آنها ساخته اند معرفی میکنند همه چیز تغییر میکند. روابط خانوادگی ای تاکنون وجود داشته است دستخوش تغییرات زیادی میشود.

«چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید؟

فرانک مجیدی: فکر می کنم بعد از «مری و مکس»، درباره ی انیمیشن دیگری ننوشته ام که خیلی زشت است و انیمیشن خون وبلاگ پایین رفته! دیشب انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید؟» را دیدم. این انیمیشن در مارچ ۲۰۱۰ اکران شد و توسط «دین دوبلویی» و «کریس سندرز» کارگردانی شده.
داستان در دهکده ای وایکینگی به اسم بِرک می گذرد. با آن که از هفت نسل پیش، اجداد اهالی این دهکده در آن جا ساکن شده اند، تمام خانه ها تازه ساخت است، آن هم به خاطر یک مشکل خیلی کوچک: هر از چند گاهی اژدهاها به آن ها حمله می کنند و خانه ها را می سوزانند و گوسفندها را می دزدند! قهرمان داستان، هیکاپ (با صداپیشگی جی باروشل) که برخلاف مردم دهکده بسیار لاغراندام و ریزه است، همواره توسط اهالی دهکده محافظت می شود تا نه آسیبی ببیند، نه با دست و پا چلفتی بودن همیشگی اش، مزاحمشان شود. هیکاپ دلش می خواهد یک اژدها بکشد و برای خود احترامی کسب کند. او مشکلی هم دارد، قوی ترین مرد دهکده و رئیس آن جا و اژدهاکُش ترین آن ها، که برای خود تپه ای عضلانی محسوب می شود، پدر هیکاپ (با صداپیشگی جرارد باتلر) است! تازه، او عاشق دختری از دهکده به اسم آسترید (امِریکا فررا) است که بی نهایت نترس و جنگجوست و اصلاً هیکاپ را به حساب آدم نمی آورد! از میان اژدهاهای مختلف، یکی هست که هیچکس او را ندیده: «خشم شب». در یکی از حملات، هیکاپ دور از چشم بقیه دستگاه سنگ قلاب اندازش را امتحان می کند و اتفاقاً یک اژدها می زند که در دوردست سقوط می کند. هیکاپ می پندارد خشم شب را زده و…
واقعاً چه انیمیشن زیبایی! دو کارگردان تقریباً کم کار و آشنا به ساخت ساخت انیمیشن، از روی رمان «کرسیدا کاول» یک کار دیدنی ساخته اند، با کلی درس و نکته ی خوب برای بچه ها و بزرگترها. تمام قواعد لازم برای یک انیمیشن در این کار به چشم می خورد، پرداخت شخصیت ها، طراحی خوب لوکیشن، شوخی هایی که خوب می گیرد و نکات انسانی قابل توجه. راستش از همان اولش از هیکاپ خوشم آمد. یک جورهایی خیلی شبیه «ریچارد هموند»، یکی از مجریان برنامه ی تلویزیونی محبوبم Top Gear هست! البته اژدها سواری با توجه به اکران «آواتار» پیش از این انیمیشن، چیز تازه ای برای بیننده نیست، اما حتی وجود چنین سکانس هایی در آواتار، از هیجان و زیبایی اژدها سواری این انیمیشن نمی کاهد. به عنوان یک فانتزی حماسی، این کار ارجاعاتی به کارهای بزرگ حماسی سینمایی هم دارد، مثلاً صحنه ی ورود جوان ها به میدان اژدهاکُشی، مانند اولین ورود گلادیاتورها به کولزیوم در فیلم «گلادیاتور» است و نوستالژی طنازانه ای ایجاد می کند.
چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید؟

در انیمیشن، پیام های بزرگی هست مثل: کار بزرگ نیازی به هیکل بزرگ ندارد و اصالت با درک و تفکر است، نباید چون چیزی را نمی شناسیم، از بابتش احساس خطر کنیم و نابودش کنیم، ناشناخته را باید شناخت و چه بسا در پس ظاهر خشن چیزی قلبی از طلا باشد، ستایشی بی نظیر از دوستی و در کنار هم ماندن، برای یکدیگر فداکاری کردن و مرز سکوت را شکستن و ایجاد ارتباط کردن. خوشبختانه، این قدر داستان زیبا روایت می شود که هر که کودک درونش زنده باشد، یا پدر و مادر باشد می تواند در کنار بچه ها به تماشای کار بنشیند و از کار و حرف های بزرگش لذت ببرد، شاید حتی بین خنده های بچه ها، بزرگترها جاهایی اشکشان هم در بیاید. اژدهاهای انیمیشن، ظاهر خیلی بامزه ای دارند و بچه ها وحشت نخواهند کرد، البته بچه های این دوره و زمانه هم به این راحتی ها نمی ترسند.
اما این انیمیشن، اینقدر دیدنی نبود اگر آهنگسازی «جان پاول» را همراه خود نداشت. جان پاول، آقای موسیقی متن سرزمین انیمیشن هاست. با نگاهی به کارنامه ی او، بهترین انیمیشن های سال های اخیر را می بینیم: سری «عصر یخبندان»، سری «پاندای کنگ فو کار»، سری «پاهای شاد» (قسمت های اخیر همه ی این ها در حال ساخت است) و «هورتون صدای یک هو را می شنود» از جمله کارهای انیمیشنی او هستند. اما خدای من! مدت ها بود بعد از «هانس زیمر»، کار هیچ آهنگسازی اینقدر من را درگیر خود نکرده بود. تا یک ساعت پس از تمام شدن انیمیشن، مدام تیتراژ پایانی را ریپیت می کردم و راضی نمی شدم از شنیدن موسیقی بی نظیر پاول دل بکنم. می توانم حالا حالاها به احترام این اثر شورانگیز و باشکوه، تمام قد بایستم. کافی است ساندترک های زیبای او را در طول انیمیشن بشنوید و بعد وقتی دوباره آن ها را گوش می دهید، چشمهایتان را ببندید. خود را تصور کنید که زره پوشیده اید و آماده ی شجاعانه ترین نبرد تاریخ هستید، بادبان کشتی را گشوده اید و اولین نسیم هایی که کشتی را به حرکت در می آورد به صورتتان می خورد و شما می دانید پیروز می شوید، روی آسمان بر فراز ابرها پرواز می کنید و برخورد توده های خیس و نرم ابر را روی صورتتان احساس می کنید. پاول کاری ساخته که مسیر مستقیم گوش به قلب را طی می کند و با قدرت قلبتان را تسخیر می کند، حماسه ی دوستی را با لطیف ترین سمفونی به نُت تبدیل می کند و عرضه می نماید. دو ساندترک را برای نمونه، از اینجا دانلود کنید تا گوشه ای از کار پاول را بشنوید، در جاهایی، حتی بسیار نزدیک به «پاندای کنگ فو کار» هست.
این کار، علاوه بر سکانس نبرد نهایی فوق العاده و پر تعلیقش، دو سکانس دیگر دارد که در کنار موسیقی شنیدنی کار، ارزش صدها بار دیدن دارد: جایی که هیکاپ از روی مارپیچ هایی که اژدها کشیده می گذرد تا به او برسد (با ساندترک دوم در لینک دانلود)، و جایی که هیکاپ و آسترید با اژدها بر فراز ابرها پرواز می کنند. خوشبختانه سازندگان اثر، وعده داده اند که قسمت دوم کار را در سال ۲۰۱۳ اکران می کنند. شاید این کار، باعث یادآوری درخشان ترین قسمت «شازده کوچولوی» اگزوپری باشد، آن جا که شازده کوچولو از روباه می پرسد: اهلی کردن یعنی چه؟ و روباه جواب می دهد: یک چیزی است که پاک فراموش شده، معنی اش ایجاد علاقه کردن است!
یک پزشک - فرانک مجیدی